0
Mintys

tikslų kėlimas 2020

Jau 9 metus kartu su vyru prieš Naujuosius išsikeliame sau tikslus kitiems metams. Nežinau, kodėl kažkada taip nusprendėm, bet gerai pamenu, kad tai iškart įtraukė. Pirmaisiais metais kėlėmė tikslus “kaip papuola” – rašėme viską, kas ant liežuvio ir pieštuko galo. Kitais metais aš jau nepatingėjau pasiskaityti apie tai, kaip planuoti ir tikslus kelti efektyviau. Su kiekvienais metais mes vis tobulėjome ir tobulinome savo užrašines, kuriose nuguldavo daugiau ir daug konkretesnės informacijos.
Vėliau sekė koučingo mokymai bei svajonių lentų kūrimo dirbtuvės pas vieną Vilniaus psichologę, tad žinių bagažas didėjo ir tai daryti tapo tikru malonumu. Štai dabar mes laukiam nesulaukiam naujųjų vakaro, kai eilinį kartą sėsime aptarti praėjusių metų ir kelti tikslus naujiems ????
Kaip žinote, būdų planuoti ir kelti tikslus yra daug. Mačiau, kad daug kas jau spėjo pasidalinti savo sukaupta informacija Instagrame ir Facebook. Man atrodo, kad kalbėti šia tema tikrai nebus per daug. Aš pasidalinsiu su jumis mūsų su vyru naudojamais metodais. 

Taigi kaip atrodo mūsų tikslų kėlimas?

1. Iš pradžių aptariame praėjusius metus (Jei tikslų iki tol nekėlėte, nieko tokio, tiesiog permąstykite juos):
– Kokius tikslus pavyko įgyvendinti? 
– Kas gero įvyko? Kuo džiaugiatės? 
– Jei buvo nesėkmių, ko iš jų pasimokėte? Kokios patirties įgijote? Gal sužinojote ką nors nauja?
– Kokių tikslų įgyvendinti nepavyko? Kodėl? Ką galėjote daryti kitaip? O gal net gerai, kad tų tikslų pasiekti nepavyko? 

Mudu su vyru, vartome praėjusių metų užrašines ir dalinamės rezultatais.

2. Vėliau pildome gyvenimo ratą (žr.paveikslėlyje) ir sulyginame su praėjusių metų ratu. Tai labai įdomi užduotis.

Gyvenimo ratas / Life wheel

Braižome ratą, daliname jį į skiltis: sveikata, karjera, finansai, savirealizacija (asmeninis tobulėjimas), laisvalaikis/pramogos, romantika, fizinė aplinka (daiktai, pirkiniai, namai ir pan.), draugai/šeima. Įsivaizduokite, kad centre yra nulis, o rato kraštas tai 100 balų. Įvertinkite savo pasitenkinimą kiekviena gyvenimo sritimi 100 balų sistemoje. Užspalvinkite savo įvertintą dalį. Koks jūsų gyvenimo ratas? Ar gerai važiuoja? 🙂

3. O dabar išsirinkite iš rato gyvenimo sritis, kurias norite patobulinti ir išsirašykite ant atskiro lapo. Mes išsirašome visas sritis ir kiekvienai iš jų keliame tikslus.

Štai gairės, kaip daryti tai teisingai:
✔️Rašykite tikslus esamuoju laiku arba taip, lyg tai būtų įvykę – pvz. Mano knyga jau išleista, knygynuose karaliauja prie TOP’ų;
✔️Tikslai turi būti konkretūs ir išmatuojami (rašykite tikslius skaičius, datas, pinigų sumas ir t.t.) – pvz. 2020 metais, spalio mėnesį dirbu naujame darbe (užsirašykite kokį atlyginimą gaunate, kokia tai darbo sritis, kokia įmonė, kaip ten jaučiatės ir savo realizuojate);
✔️Tikslus rašykite tik sau – čia turiu omenyje, kad negalite svajoti ir kelti tikslų už savo vyrus, vaikus, kaimynus, kolegas ir pan. 
✔️Tikslai turi būti tik teigiami – pvz. tikslas „aš nebevalgau tiek daug daug saldumynų“ yra neteisingas. Galvokite apie teigiamą dalyką t.y. kuo pakeisite įprotį valgyti saldumynus. Mano atveju tai bus „Aš sveikai maitinuosi, valgau daug vaisių, sveikus saldumynus ir džiovintų vaisių“.
✔️Tikslai turi būti realūs – visuomet svajokite apie daugiau, bet įjunkite sveiką protą. Kai žmonės išsikelia nerealius tikslus, vėliau liūdi ir sako, kad jų pasiekti neįmanoma. 

Esmė yra viską susirašyti, kuo konkrečiau, su kuo daugiau skaičiukų, datomis. Štai jums nedidelis pavyzdys palyginimui, kokiu stiliumi tikslus kėliau prieš daug metų ir kaip daugiau mažiau tai atrodo dabar.

TUOMET

  • Pradėti eiti į sporto klubą, gyventi sveikiau;
  • Perskaityti daugiau knygų;
  • Susirasti naują darbą;
  • Susitaupyti pinigų atostogoms;
  • Nustoti apkalbinėti kitus.

DABAR

  • Vaikštau į sporto klubą du tris kartus per savaitę. Pagaliau radau mėgstamą treniruočių tipą. Mano kūnas stangrus, sveikas ir stiprus, nugara lengva ir pūkas. Labai gerai jaučiuosi, ryte atsikeliu su gera nuotaika ir polėkiu. Kasdien lengvai ir su dideliu noriu išgeriu 2 litrus vandens, valgau daug daržovių, vaisių, gaminu sveikuoliškus patiekalus.
  • Skaitau daug įdomių knygų. Mėgaujuosi skaitymu. Perskaičiau 30 knygų (galima net sąrašą susidaryti ar paplanuoti, koks tai bus žanras ir pan.). Skaitau ir tobulėju, lavėja mano vaizduotė, puikiai pailsiu.
  • Dirbu naujame darbe, xx srityje, yy įmonėje, zz pareigose. Uždirbu xx eur į rankas. Labai mėgstu savo darbą. Dirbu laisvu grafiku, jaučiu, kad visiškai realizuoju savo potencialą ir tobulėju. Komanda puiki – kiekviena diena, kaip šventė. Biuras labai gražioje vietoje, turiu savo kabinetą, automobilį.
  • Esu susitaupiusi 3000 eur kelionei į Bali, kas mėnesį atsidedu taupymui po 250 eur.
  • Aptarinėju tik geras žmonių savybes, o jei manęs netenkina bendravimas su kitu žmogumi (tarkim, kažkas jame labai erzina) – pasakau apie savo jausmus, ieškau būdų kaip keisti savo požiūrį. Apriboju bendravimą su žmonėmis, kurie man kelia neigiamas emocijas.

Pamenu, kad pirmaisiais metais rašydavome labai nedaug, dabar prirašome daug puslapių su mažiausiomis smulkmenomis ir žodžiai srūva kaip upė. Tam reikia praktikos, tad jei jūs rašysite pirmą kartą – nesijaudinkite ir nereikalaukite iš savęs prirašyti kelių tomų. Net ir pusė puslapio bus puiku.

O kas toliau?

O vėliau vyksta darbų planavimas. Tai darome jau po Naujųjų metų ir skiriame nuo vienos iki keleto dienų. Tam tikrai reikia laiko, bet viskas gana paprasta – ant didelio formato lapo (galite tai daryti ir užrašų knygelėje ar kur kitur) po vieną išsirašau kiekvienos srities tikslą/svajonę ir konkretizuoju kada ir kaip to sieksiu, nuo ko pradėsiu. Iškart pateikiu pavyzdį:

  • Vaikštau į sporto klubą du tris kartus per savaitę (…). Per pirmąsias tris sausio mėnesio savaites peržiūrėsiu visus sporto klubus Vilniuje, išsirinksiu mane dominančius ir užsiregistruosiu įvadinei treniruotei.
  • Dirbu naujame darbe (…). Iki kovo mėn. pasiruošti naują gyvenimo aprašymą, susitvarkyti LinkedIN paskira, užsiregistruoti darbo paieškos svetainėse, peržiūrėti turimus kontaktus (paskambinti ir pasakyti, kad ieškau darbo, pasikviesti kavos xx žmogų).

Ir taip toliau. Ištiesų tai planavimas yra visiškai atskira tema, kuriai reikia skirti laiko kiekvieną mėnesį ar net savaitę, o ne kartą metuose. Ta tema aš būtinai pakalbėsiu ir pasidalinsiu “koučinginėmis” įžvalgomis per sausio mėnesį. Pradžiai tikrai pakaks, jei sąžiningai susidėliosite, ko tikitės iš naujų metų. Neužkraukikite sau galvų detaliais planavimais, jei to nedarėtė iki šiol. Pradžiai leiskite sau pasvajoti – tik būtinai konkrečiai, su skaičiukais. 

Norite tikėkite, norite ne, bet rašydami tikslus/ klijuodami svajonių lentas jūs stimuliuojate savo smegenis ir emocijas. Teigiamos mintys, pritraukia teigiamus dalykus ir tame nėra jokios magijos. Esu ne kartą sakiusi, kad jei neleisite sau net pasvajoti apie, tarkim, knygos parašymą, nepajudinsite dėl to nė piršto, o jei visgi pagalvosite, pasvajosite – jau žiūrėk šalia atsiranda rašančių žmonių, kažkas pasiūlo paskaityti gerą knygą apie kūrybingumą ar netikėtai pamatai reklamą apie kūrybinio rašymo mokymus.
Taigi svajokite, bet darykite tai konkrečiai. Jei jums kitas žmogus pasakytų “Mano tikslas yra užsidirbti daug pinigų” turbūt nesuprastumėte, kas yra tas DAUG. Vienam daug yra keli šimtai eurų per mėnesį, o kitam reikia bent jau keleto tūkstančių. Kad priartėtumėte prie savo tikslų, turite aiškiai įsivardinti, ko norite – taip aiškiai, kad neprikibtų net didžiausias pedantas 🙂

Daug prirašiau, bet viskas atrodė taip svarbu 🙂

Jums dar gali patikti:

Komentarų nėra

    Jūsų komentaras: