0
Mintys

Ar jūs mokate kritikuoti?

Kritika gali būti labai naudinga, jei ją išsakote tinkamai. Bet kokia ta tinkama kritika?🤔

Pastebėjau, kad daug kas iš žmonių visiškai nežino apie tokį dalyką kaip sumuštinio principas. O nemokėjimas išsakyti kritiką gali įžeisti kitą žmogų, o ir šiaip – tokia kritika yra bevertė ir nekonstruktyvi. Žmogaus psichika automatiška priešinasi, jei žmogus yra kaltinamas/kritikuojamas/puolamas/jam bandoma sukelti gėdą.

📌Jei drėbiate kritiką (vaikams, vyrui, kolegoms, draugams ar dar kažkam) tiesiai šviesiai ir grubiai – garantuoju 100proc. kad nepakeisite nei to žmogaus, nei jo elgesio, nei situacijos.

📌Buka kritika skatina pasipriešinimą. Nepažįstu nė vieno žmogaus, kuris būtų pasakęs “kaip naudingai mane sušiko, kitą kartą būtinai pasielgsiu kitaip/tai ženklas man keistis”. Jūs pažįstat tokių?

📌Bloga kritika yra tiesmuka, neargumentuota, neturinti tikslo, pasakyta valdant emocijoms. Na, pavyzdžiui:
– Šita knyga/filmas/paveikslas yra tragiški.
– Kaip tu galėjai taip siaubingai atlikti darbą?
– Tu idiotas!
– Tas restoranas visiškai siaubingas.

📌Psichologai sako, kad tai, kaip kritikuojama kitus, daug pasako apie mus pačius. Žmogus, kuris myli save, mylės ir stengsis suprasti kitus. Aš dar pridėčiau ir tai, kad kartais mums tiesiog trūksta žinių, kaip tinkamai pateikti kritiką ir nemokame palaukti, kol emocija nuslūgs.

🥪Prie ko čia tas “sumuštinio” principas?
Jis paaiškina, kaip tinkamai išsakyti kritiką, kad kitas žmogus jus išgirstų.
Buitiškai tariant, tai reiškia – pasakyk kažką gero, tuomet kalk pastabą, pabaik geru.
Šį principą žino (tikiuosi) didžioji dalis vadovų ir jis nuostabiai veikia.

🤔Kaip tai atrodo praktikoje?
Visų pirma, prieš kritikuojant, apsvarstykite, ar jūsų nuomonė kažką pakeis. Tai esminis momentas.

O dabar pavyzdys iš mano gyvenimo. Kartą vadovas pasikvietė mane pabarti ir pabarė štai taip:

“Rasa, noriu tau padėkoti už atsakingai atliekamą darbą. Matau, kad stengiesi ir tavo rezultatai tai rodo. Jei tau pavyktų mažiau kalbėti pašalinėmis temomis darbo metu, būtų išvis puiku. Gerai, kad tai netrukdo tavo rezultatams, bet kitiems kartais būna sunku susikaupti. Tikiuosi, kad supranti mane teisingai. Dar kartą ačiū už tavo pastangas, esi šauni darbuotoja”.

O galėjo tiesiog drėbti “Kiti darbuotojai skundžiasi, kad tu daug kalbi. Nenoriu, kad tai pasikartotų”.

Jaučiate skirtumą?
Turbūt ir patiems smagiau ir lengiau priimti, kai kartu prie kritikos pridedama kažkas teigiamo.

Ir dar – visuomet galvokite, ką ir kaip sakote. Niekas taip nežeidžia, kaip žodžiai. Apie tai daug kalbu ir savo naujoje knygoje. Mes nežinome, kiek pažeidžiamas žmogus yra už telefono ekrano, tad būkime atsakingi ir atsargūs ❤️

Kviečiu draugauti Instagram’ą, kur reiškiuosi daug daugiau: https://www.instagram.com/rasa.raso/?hl=ur

Rasa

Jums dar gali patikti:

Komentarų nėra

    Jūsų komentaras: